mitt i ringen

jag har tänkt. igen.
jag har tänkt på hur knasigt det är egentligen att man kan tänka på en sak eller höra en gammal låt och tänka tillbaka och få tillbaka den exakta känlsan man hade ju det tillfället då man hörde den låten eller något speciellt hände.
iaf jag ska berätta om en utav dom starkaste känslorna jag kan få tillbaka. och den har kommit tillbaka en sisåådär 5 ggr sen det hände och varje gång håller jag verkligen på att kissa på mej.

det var stunden innan jag skulle börja thaiboxas på koh phiphi förra året. jag ställde upp på att jag skulle möta en annan tjej, dyngrak som jag var gick jag gladeligen upp i ringen när dom ropar upp mitt namn. allt blev ju inte mindre lugnt eftersom jag hade 5 killkompisar och jannike vid min sida som nästa verkade mer taggad än mej.
jag har nog aldrig hoppas så högt eller haft så högt adrenalin i blodet som då. nu när jag skriver det här kommer allt tillbaka igen, händer svettas och jag vill bara slå till.
iaf så kom jag och tänka på detta nyss när jag var ute och gick, utan att tänka på det så började jag veva med armarna och göra några höga sparkar, för... om 1 vecka åker jag till sri lanka, och sedan vidare till thailand. och jag kan lova er att jag absolut ska upp och figthas igen.

för er som verkligen vill veta så, ja! jag förlorade matchen. men jag vann en rond och avbröt sista pga.. jag blödde näsblod, hade fläskläpp, blåtira, stukad fot och blåmärken på revbena.
men allt var värt det.. för jag fick en bucket!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0