hur köttig är du?!

alltså. nu har jag pratat om detta med några olika. och jag tror alla blir exakt lika förvånad som jag blev.
det handlar om kött!
nu vill jag inte låta dum, men efter lite tanke bakom detta har jag nu kommit på hur dumt det låter och hur dumt jag tänkte.
iaf, när jag äter en köttbit så tänker ju jag att jag äter kött. alltså riktigt kött, en fläskfile, lövbiff osv. dock har ju jag då inte fattat att det är tex en muskel eller ett lår eller något annat liknande på djuret..(hemskt det lät)
iaf så trodde jag att det finns rent kött. under huden? vad fan är det? jo, fett!! men under det då? det måste ju va kött? vi har alltså inte bara nått kött på kroppen? allt består av, muskler, fett, senor, årdor och organ. men.det.finns.inget.kött?! hur kan man då säga... köttsår? när det inte är kött?! eller det är väl då nått vi säger iställer för mmm nu ska jag äta en gooood muskel. eller?
iaf, när jag tänkt på detta så säger ju allt sig själv.
tänkte bara dela med mej av detta köttiga tänkande.


WIKEPEDIA-
Kött är ett födoämne bestående av ätlig muskel- och fettvävnad hos djur.[1] Kött äts av rovdjur, asätare eller allätare.[2] Kött är i många kulturer ett viktigt födoämne för att tillgodose kroppens behov av näringsämnet protein.[3] Som substitut till kött kan till viss del mjölkprodukter, ägg eller soja, användas.[4] En person som inte äter kött kallas vegetarian.[5]

Beroende på vilken djurart köttet kommer ifrån kan man prata om nötkött (från nötkreatur), lamm- och fårkött, fläskkött (från gris), viltkött (från bland annat älg, vildsvin, hjort, höns- och havsfåglar och ren) fiskkött och fågelkött (exempelvis kycklingkött) och så vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0