mycket tid över

Min pojkvän (läs: dator) har blivit dålig, han mår dåligt. Nu återstår bara att min man (läs: mobil) att svika mig också...


Jag är förvirrad. Jag skulle skriva "mobilen" i ett sms och enligt mobilens T9-funktion var det ett icke-existerande ord. Däremot föreslogs mobileo. Varför kan inte mobilen stava till sitt eget namn? Vem är i så fall denna mobileo?!

Jag undrar nu hur denna "mobileo" tänker. För känner den inte sig själv så känner mobilen inte mig heller. Vi som ändå hållit ihop i snart ett år i vått (tappad i vattenpöl...) och torrt (..och därefter blivit micrad). Jag var tvungen att testa min mobileo, för att sätta vår vänskap på prov utifrån alla ord som finns i stavningsprogrammet T9 och alla alternativ som föreslås. Ett vänskapstest helt enkelt.

Okej, politik. Jag får rösta på vilket parti jag vill. Här är mobileo glad och alla riksdagspartier går att stava till. Det börjar bra. Var anser denna mobileo att jag får bosätta mig då? De flesta länder ser ut att vara okej. I Stockholm får jag bo såväl som i bromma. Men när jag föreslår Tilskogen i min personliga mobileo, som det så fint nu kallas, tycker den att jag kan dra till Vilskm. Nu blev jag osäker igen. Var ligger det? Öststaterna?
Blondinbella känner mobileo inte till. Däremot föreslår den Blondinadj. En kurdisk bloggdrottning som är blondinbellas motsvarighet?

Mobileo tycker att jag borde ta och bli  vegetarian. Varken köttfärs, biff eller kalops kan den stava till. Däremot fisk får jag stoppa i mig. Nu börjar det likna något. Fanta får jag dricka och även cocacola, men inte pepsi. Inte heller juice eller oboy. Man får kyssas, smeka och till och med vara naken enligt mobileo. Men den verkar lite blyg och tämligen traditionell och använder endast ordet sex  vid samlag(kan ha något att göra med att det är en siffra också). Men där tar det stopp. Kroppsdelar som används därtill är tabu. Bög får man inte vara, men en dubbelfitta får man gärna ha! Instinktivt känner jag att det här med sexualitet är aningen känsligt för mobileo.

Kvinnosynen ser inte ut att vara på topp. Mens vill inte mobileo kännas vid, inte heller tampong eller trosor. Men pung och kalsonger stavar de till rätt och slätt! Även porrfilm, samtliga lag i allsvenskan och prostata. Vem är denna mobileo egentligen? Jag som trodde vi var vänner, nära sådanna.

Vad gör jag med en vän som är en mansgris och kan stava till kärnvapenkrig men inte världsfred? Dumpar jag den?
Men så såg jag nu att den inte ens kan stava till sin egen pappa, expert där jag fann den för xantal kronor. Stackars mobileo måste vara förvirrad. Jag kommer i alla fall inte svika min man (mobileo) så som min pojkvän (dator) svek mig..

Kommentarer
Postat av: N

me like your blog:)

2010-02-11 @ 16:35:02
URL: http://handskens.blogspot.com/
Postat av: puffe

alltså annie du måste vara en av dem underbaraste människorna i hela världen. har suttit här vi mitt köksbord och fnissat till varje mening i ditt inlägg. puss på di

2010-02-11 @ 17:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0