klubb göteborg

för att ta mig till götet så tog jag bussen, kanske inte nått av dom smartaste valen jag har gjort i mitt liv men jag resonerar så att allt har sin mening, ödet, blablabla. säkert nått som hände där på bussen som förändrade min uppfattning eller ändrade nått på mej, om något. tog bussen för att mitt tåg som jag skulle åkt var så mycket försenat så jag hade kommit frma senare än med bussen.
alltså, hade jag med mig min kära dator och självklart så var det cullen som skulle visas hela resan lång. resan började inte så bra, det började alltså med att jag missar min tunnelbana till stan vilket innebär att jag nästan skulle ha missat bussen, sedan ... för att jag var nervis och stressad så satt jag och pillade på min väska, grattis! dragkedjan ramlar av, alltså har jag en reseväska proppfylld av kläder, smink, filmer, bok, allt. som inte fick att öppna. och det är då jag börjar prata med mej själv, fan,fitta,helvete, jävla annietur, alltid när jag ska nånstans så händer saker. sedan övergår dessa svordomar till sång.
väl på bussen så hysterisk som jag är så nästan skriker jag till bussisen att jag måste ha ett uttag, så min dator inte dör, killen jag fick plats brevid var en såndär som är från varberg, hade tribaler på armarna, en stor lösprilla under läppen och hade varit i sthlm för att åka silja line kryssning under helgen, ni förstår alltså vad det var för samtalsnivå mellan oss... på med hörlurarna och lyssnade sedan på cullens ljuva stämma. men...
i bakgrunden så blev jag hela tiden påminnd om att jag satt på bussjäveln som tog 6h45min. för. detta är absolut inget påhopp, men det må hända att jag stött på alldeles för många somalier(stavning?) som pratar i telefon, högt, exakt heeela tiden. självklart fick jag 2 st bakom mej som, om dom inte pratade i telefonjäveln så lyssnade dom på ringsignaler. och tro mej, ibland när det lät alldeles för högt kunde jag titta bakåt på dom och ge dom det elakaste ögat nånsin. (jag var ej den ända som gjorde detta).

så, erfarenhet från buss resan hit, åk aldrig mer buss, köp aldrig mer reseväskor från friis, somalier pratar både högt mycket och snabbt i telefon, dock är ofta inte samtalet så snabbt, det finns bussar med toaletten längst bak, blablabla. tillbaka blir det tåg eller flyg.

men annars är gbg helt underbart, det är 25plusgrader, solen skiner och jag har redan solsting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0