gotland for president

att det alltid är lika kul att träffa gotlänningar när man inte är på gotland är underbart.
nu när jag har bott i sthlm i några månader har det inte hänt mej så ofta, men lite dåochdå har nån hurtig liten gottis kommit in med det äbsta humöret som får vilken jävla bitter sthlmare som helst att vilja le för sekunden. iaf så blir jag alltid så glad när jag nångång, nånstans hör gotländska eller ser ett bekant ansikte där man inte tror man ska se det. så igår när jag sitter med mysan på fröken o så stiger en herre in, iingen mindre än nikita. hur kommer det sig att man känner sig så "hemma" när man träffar nån som är från gotland. spelar ingen roll om man gillar personen isig mycket eller lite, bara den är från g-land så är det underbart! tack för gotlandskicken handskens.


Kommentarer
Postat av: H

You´re welcome! :)

2010-02-06 @ 11:24:10
URL: http://handskens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0