kontaktannons

Jag sitter och lyssnar på musik och då slår det mig hur lite ordnade ljudstrukturer som kan framkalla så in i helvetes mycket känslor. Jag sitter här och får musik-pms för att musiken går på random och växlar mellan låtar i dur och moll. Jag går från att vara glad till ledsen till förbannad till glad igen till att darra på hakan. Jag brukar ju match musiken till rätt tillfälle annars men inte idag.

Går jag på stan och tänker att jag är med i en musikvideo och då passar musik som man kan gå i takt till, Jag har försökt med annat men då går man antingen långsamt som en betande häst eller snabbt som blondinbella påväg till NKrean. När jag är ledsen gråter jag i takt med deppmusik och jag har låtar  med trumpeter och hela faderullan när jag är som lyckligast. All musik har sin plats.

En genre är dom där låtarna man kallar "vår låt" som man ofta skaffar med en kille man tycker mycket om. Egentligen helt jävla meningslöst men varje gång tenderar man att komma överens om "vår låt" som ett milt löfte om att man tillhör varadra. För en musikfanatiker som jag är det jävligt jobbigt. Inte för att mina förhållanden är lika många som mina favoritlåtar, långt ifrån, men varje gång man väljer en "vår låt" så väljer man den man bara älskar. Så förvandlas man till en del av det där paret som sitter i soffan och myser framför let's dance varje lördag och lyssnar på "vår låt" och har det så himla bra. Ett par månader senare är kanske den där killen inte lika fin längre. Då stänger man istället av radion när ens ex älsklingslåt spelas eftersom man inte längre kan påminnas om "vår låt"-låten. Ännu värre är det om man befinner sig på en restaurang eller bar med trevligt sällskap och förhållandet just tagit slut och just låten strömmar ut som man inte kan stänga av. Vips så greppar man tag om vinglaset och blir törstig som en arab mitt i öknen och sveper. Dessutom drabbas man av akut mundiarré vars innehåll består av fraser som "den jäveln", "idioten" och  "fan vad jag är glad att jag slipper honom".

En "vår låt" sätter krokben för mycket ska ni veta. Jag ska sluta med det nu. Och envisas jag med att skaffa mig en "våt låt"-låt så ska nästa bli något i stil med Europes gamla dänga "Final countdown".


Med det sagt.. Någon som vill dela den låten med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0