game

"När du är med i en tävling, och därmed höjer spänningen några snäpp, utsöndras glädjeämnet dopamin i kroppen. Det är samma ämne som kickar in när du är upphetsad."

Detta läste jag mitt i mitt googlande. Är det därför vi varje gång vi får ett sms börjar analysera antalet punkter, utropstecken och smileys för att själv inte verka mer entusiastiska än honom? För visst blir man kåt på maktkampen?

Eller menas det med att vi ska utmana honom på en löparrunda? Är inte övertygad om att han skulle tända på mig när jag springer med tungan fladdrande längst kinden med underkroppen hasandes tre meter efter överkroppen så jag antar att den första teorin makes more sence. 

om inte så är det ändå inte bra för killar att vara upphetsade i alla lägen...

http://www.youtube.com/watch?v=GGY5IOOl9vs&feature=player_embedded titta på denna! (eftersom jag fortfarande inte orkat lista ut hur man lägger in youtube-klipp blir det bara länk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0