duochjag

varför är vi rädda för att hoppa av?
varför ser vi oss själva som förlorare och dåliga om man hoppar av?
varför känner vi oss dåliga även fast vi presterat allt vi kan och verkligen försökt?
varför ser vi själva nästan alltid som otillräckliga?
varför har vi alla sån jävla dålig självbild för?

detta har jag tänkt på idag.. det var nämligen en praktikant på vero idag som inte vågar hoppa av sin kurs(hon pluggar vidare) men varför? jo, för att hon är rädd för att andra ska se på henne som en förlorare? men är man en förlorare bara för att man inte vill längre? eller faktiskt inte klarar mer än man har gjort? alla ligger liksom inte på samma nivå, och tacka fan för det väl!

är jag en förlorare bara för att jag grinar lite på kvällen över att jag inte vill jobba här i sthlm? att jag saknar mina vänner och mina föräldrar? att jag vill hem!! är jag en dålig människa eller en förlorare bara för det?.

idag kom jag på.... varför jag inte mår prima just nu (förutom att jag inte har mysan, jannike,emelie mammapappa och niclas i närheten) så är det för att jag bor här, inte själva boendet, utan i sthlm, jag trodde verkligen att sthlm var en stad för mej, men jag blir helt tokig här, jag trivs inte alls och jag känner mej mest virrig dagarna långa. jag tillhör visby eller nån annan småstad. TAMEJHEM!

på veromoda idag kom det in ett ungt par, dom var i 20 årsåldern, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara uppfattningen om dom det första ögonkastet men något bakom flötet och typ, estet aktiga.
tjejen går fram och tittat på en pälsväst vi har, och säger nått i liknande stil med, åh kolla vilken fin! responen hon fick på den var inte positiv,..... tror jag!
han ställer sig mitt i butiken och skriker jävla hamsterjävel!!!!!!! och går.
positivt eller negativt? hm!
jag undrar verkligen hur mitt fejs såg ut när jag sa hejdå till den unga knappt galna killen går ut med raska steg...

P.s jag saknar veromoda visby sjukligt mycket! D.s

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha! Va va de för konstig kille? :O



ALLT kommer kännsa bra om några dagar! :) Imorgon kommer Niclas, sern kommer Jannike och jag om 2 veckor! Sen är det jul, sen nyår som vi ska fira ihop!!! Tänk framåt gummsi:) Allt löser sig:)

2009-11-05 @ 00:39:55
URL: http://emeliewahlberg.blogg.se/
Postat av: puffe

hahaha....jag förstår mig inte på människor, snacka om att du kommer få se en hel del roliga exempel, och du måååste skriva ner det i bloggen så vi andra får skratta lite.



jag förstår att du har det jobbigt annie, och vi saknar dej jättemycket också, min Clubkollega som jag bara älskar att VeroModaClubba med ;oD.

men vet du??? FY FAN vad stark du kommer bli annie, lite på mej, om ett år kommer du se tillbaka på denna resan och känna att "fan vad bra att jag provade på detta" för du kommer växa ännu mer, även fast vissa grejjer känns PISSPISSPISS!!!

stor puuuuuuuss på sötisnäsan

2009-11-05 @ 07:41:45
Postat av: kristina matilda aka praktikanten

fint söta du! vi är inga förlorare. vi får göra det bästa av stockholm och vm-dagarna. bara fyra dagar kvar för mig :( men jag kommer och hälsar på dig sen!!

2009-11-10 @ 00:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0