your voice so close, your lips so far away

även fast jag inte tycker om hur jag lever just nu eller hur min tillvara ser ut just nu så har jag ändå lärt mig en del under min vistelse här i sthlm.  tex.
jag har lärt mej, eller jag kanske har blivit en såndär jävel som jag själv hatar. jag hatar när man tycker att 3min är lång tid att vänta på tunnelbanan., det är fruktansvärt jobbigt att stå och vänta och få sig en oväntad micropaus på kanske 4 min. medans på gotland, ja ta tar det kanske en hel timma tills nästa buss går., var glad över att den går om 3 min istället för att vara surig hela dagen för JAGFICKFAKTISKTSTÅOCHVÄNTAPÅTUNNELBANANIHEEEELA3MINUTER. ungefär så känner nästan alla sthlm... trorjag!
sen har jag lärt mej... att eller, att, eller vadtusan. nästan alla som inte gillar kaffe, tar chai, men detta tror ej jag på, om man gillar chai, dricker man väl det?. iaf nått som dock är lite, eller faktiskt jävligt mycket töntigt med denna otroligt smakrika chailatte är att det är många girls som köper denna, säger att dom vill ha laktos fri eller soja mjölk.... men gärna med lite grädde på. grattis, ni har verkligen fattat dettta med laktosfri??
ännu en sak, som jag fick lära mej, detta var på e-house som vanligt.
- är att(detta sägs av en ung flicka) om man ljuger,.... så går allt dåligt i framtiden. man får alltså en sorts förbannelse.
- att (ännu en ung tjej) vi, vi är ju faktiskt verkligen dom första människorna,... på hela jorden.. som lever på 00talet. jaha, så smart var hon?
- att (ung kille) det är olagligt att ta självmord. men vem fan ska få straffet då? eller vad straffas man för?
nej, hon tog självmord, hon får ingen gravsten..?!
 och detta är bara ett litet urval av allt jag har fått höra och lärt mej.
kan ej bekräfta om allt är sant heller.
ursäkta den röriga texten också, om ni nu har läst allt.vet inte om ni förstår mitt inlägg. Inte för att ni nu behövet det. Det är ganska innehållslöst ändå. Precis som alla "det här har jag gjort idag"-bloggarna som skriver om att de minsann drack en supernyttig smooooothie, bajsade fem gånger och tog en powerwalk runt djurgårn'. Okej. De utelämnar visseligen det där om bajsandet. Ännu tråkigare! eller hur?!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hah, sitter du och tjuvlyssnar på folk och betygsätter deras smarthet? ;)

Vi ses snart!! :) Puss

2009-12-10 @ 15:46:34
URL: http://emeliewahlberg.blogg.se/
Postat av: mattan

HA! DU ska få pris av mig för det är du fan värd! Puss och kram

2009-12-11 @ 00:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0