kiss and tell

nu är jag hemma. hemma hos min älskade familj och nu, snart eller faktiskt alldeles strax är julen över. det är liksom inte så mycket mer nu.. eller?.  vad fan är jul egentligen? närhet och kärlek.pusspådej.
iaf så under en tid nu så har jag inte fått skriva om mej om saker jag tycker och saker jag vill säga helt enkelt.

 en sak som jag har tänkt på ganska mycket är att jag tycker att människan eller människor använder ordet "trots allt" för mycket och i helt fel meningar, där dom verkligen inte passar in, och när det verkligen inte alls betyder TROTS ALLT.  typ... exempel. jaaa men det är ju trots allt jul nu.. ?! helt fel.
exempel. min mamma har fått cancer, jag mår röv,min bästa vän har blivit förtidspenisionerad och allt suger just nu, men... trots allt så mår jag så bra jag kan göra justnu. ?! helt rätt.
använd inte trots allt om det verkligen inte betyder..... trots allt!.

sen.. så har jag tänkt på att folk säger att man ska ju vara som piggast på morgonen för då är man ju precis utsövd, men inte fan är man det då?, och inte är man så mycket piggare mitt på dagen heller, nej för då vill man eller går man och väntar på lunch, efter lunchen ja då är man inte heller pigg, nej för då kan man alltid skylla på att man har kommit?, eller är i matkoma, senare på dagen.. ja då går man och väntar på maten eller ås har man tränat och är trött pga det. sedan hamnar man i matkoma igen.. och ja, som min röviga vardag ser ut i sthlm så är dagen slut där... så går man och lägger sig igen för man är så jävla trött och en bitter gotlänning som jag är så har jag svurit lite för mycket över alla sthlmare och kista kunderna till alla mina vänner underkvällen. helt utmattad somnar jag. och i mina drömmar så inser jag att jag aldrig varit pigg under hela dagen.
så, när på dagen är man, eller ska man vara pigg?.

jute, god jul. kärlek annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0